dilluns, 12 d’abril del 2010

Valors i cost


Ser coherent amb un mateix, ser fidel als valors que cada un ha triat com a seus, et dona satisfacció interna, maduresa i no sabem quantes coses més, però també, a vegades, du una feinada
A tall d'exemple, suposem que tenim un ferro que volem tirar o les restes de la poda d'un rameller o... podem triar entre tirar-ho en el poal que després va al contenidor o portar-ho al parc verd. En aquesta darrer cas, si recordam l'horari d'obertura, solament es tracta de passar-hi; però com ens descuidem una mica hi haurem d'anar dues vegades.... en tot cas sempre hi ha unes depeses de temps i carburat que van a càrrec del desig d'estar be amb un mateix.

Un altre cas. Suposem que ja n'estem tips de veure com algunes empreses, com és el cas d'Acciona a l'aeroport, fent un servei públic, s'encollonen de la llengua i de l'Estatut al recitar orientacions a l'autobús que anomenen popularment "jardinera" en dues o tres llengües, però no en la nostra llengua catalana, i decideixes intentar fer "quelcom"; llavors es tracta de:
a.- Dir-ho a l'empleat de la guingueta més propera, que et remetrà a una oficines d'un altre pis ( i de passada així tendrà temps d'avisar al cap)
b.- Esperar l'ascensor i desplaçar-te fins allà on t'han indicat
c.- Avisar als que t'esperen perquè esperin una mica més del que tenien previst
d.- Esperar tanda rere una petita cua (petita en quan a número de persones però no en quan a temps, puix dels quatre empleats un aten al públic i els altres tres fan feines interiors)
e.- Demanar el full de reclamacions
f.- Esperar un momentet perquè surti el cap qui, molt amablement, et demana el motiu de la queixa, i t'escolta.
g.- Esperar una mica a que faci una trucada per assegurar-se de la veracitat del que exposes
h.- Complimentar el pertinent imprès de la Conselleria de Salut i Consum (s'ha de fer en el moment i no es pot fer per internet).
i.- Signar i segellar els papers.
j.- Presentar-los a la Conselleria. (Ens indiquem que tant es pot anar a una oficina que sembla que té Consum a l'altra punta de l'aeroport -no sé si ara estarà oberta- o presentar-ho a l'oficina del Bor
k.- Justificar i explicar tot el procés als que t'esperaven

En ambdós casos, segurament, quedes a ple i amb el convenciment de "feina feta!", però el cost de la "satisfacció cega" (mai s'arriba a saber amb certesa l'eficiència de l'acció) així mateix resulta elevat.

S'hi ha de comptar, cada valor personal que hom vulgui atendre i cuidar, té el seu cost.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada