dimarts, 22 de desembre del 2009

Respostes i tancament

Atès que encara no s'ha rebut contesta a les propostes escrites (en paper i via web) presentades, llavors s'obre el trànsit pel camí d'accions enunciat en el segon comentari: “Primer insistir (presentació de la instància), després demanar a nivell individual i transcriure les contestes”
Per això, després d'analitzar pros i contres es va acordar demanar:
Al sr. Batle, màxima autoritat municipal: 1.- Per quin motiu no es contesten els escrits presentats?
Al sr. Mateu Frau, regidor responsable de Medi Ambient: 2.- Cada quin temps s'han de netejar els contenidors segons contracte amb l'empresa de neteja? 3.- Quins comptes fan en relació als escrits presentats?


L'entrevista amb el sr. Batle va resultar propera i cordial; en cap moment es va detectar voluntat obscurantista. Com a resposta a la pregunta més o menys va dir “no, no hi ha cap interès en no contestar, cert és, però, que s'ha esdevinguts dues circumstancies, primer que la plataforma ha fallat, es veu que va saturada; per posar remei a la situació estem en contacte amb el Consorci d'Informàtica del Consell per tal que, a partir d'aquests primer de desembre, es pugui revisar tot el procés.
També es ver que amb l'operació d'en Miquel el departament ha quedat sense la dotació habitual i que, tots, anam una mica de bòlit. Esperam que, en poc temps, tot quedi solucionat”
En la conversa i davant la comparació entre l'eficiència en arreglar una bombeta fusa i el “ni cas” al tema contenidors també va sortir la qüestió que no es el mateix la tasca de la brigada, que son funcionaris de l'Ajuntament i el demanar tasques a una empresa externa".

Després de l'entrevista i mentre me n'anava a casa vaig pensar el que hauria de comunicar al col·lectiu: atenció i bona intenció, clara; certa despreocupació del tema “contenidors”; i una sortida a la pregunta sense una resposta contundent; sí, els hauré de dir això.

D'altra banda, després de parlar per telèfon amb el regidor Frau, que es mostra interessat i atent, es va acordar que seria millor que ens envias les respostes via mail. Vet aquí el que assenyala:
“En relació a la neteja dels contenidors, el plec de condicions de la recollida de residus estableix a l'article 6 que la neteja dels contenidors s'ha d'efectuar una vegada per setmana i de forma manual mitjançant detergent, desgreixador i aigua a pressió. La neteja s'efectua "in situ" mitjançant un vehicle preparat per netejar els contenidors...
Pel que fa als criteris d'ubicació dels contenidors de rebuig, aquests estan recollits a l'article 33 de l'ordenança de residus municipals que estableix el següent:
Article 33.
1) L'Ajuntament decidirà el nombre, volum i ubicació dels contenidors, seguint sempre les indicacions del Pla director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de Mallorca. Així i tot, el lloc d'ubicació podrà ser canviat, per petició raonada, en base a circumstàncies específiques de la zona.
2) La situació a la via pública no ha de suposar cap inconvenient per a la circulació dels vianants ni els vehicles. No han d'impedir la visualització de la senyalització viària, ja sigui horitzontal o vertical en els encreuaments.
3) Els contenidors s'han de situar prop de l'usuari, garantint almenys un contenidor per cada 100 habitants de població mitjana anual.
4) S'ha d'establir la distància màxima possible entre els punts d'ubicació dels contenidors i establiments de restauració i comerços, així com als llocs de pública concurrència.
Aquests són dons els criteris que regeixen la ubicació i neteja dels contenidors de RSU. No obstant això, a vegades pot passar que les coses no surten com un voldria, i és que l'ajuntament té els seus recursos per fer un seguiment acurat de les contractes, però així i tot és indispensable la col·laboració ciutadana per tal de poder detectar incidències en els serveis que es donen. Pel que fa al tema de Residus, les incidències són gestionades des del Departament de Medi Ambient i aquestes són rebudes via telemàtica, mitjançant instància o telefonant directament al departament. Cal esmentar que durant el darrer mes la plataforma informàtica de l'ajuntament ha sofert diverses incidències que han dificultat la tramitació correcte d'algunes queixes ciutadanes, pel que cal demanar disculpes pels fets. No obstant, aquestes incidències a dia d'avui han estat solventades i el servei torna a funcionar correctament.
Per altra banda, voldria aprofitar l'avinentesa, per posar al teu coneixement que des del Departament de Medi Ambient hem començat a treballar per poder instaurar la recollida porta a porta durant l'any 2010. En principi, aquest sistema de recollida s'implantaria primerament als nuclis de Sant Llorenç i Son Carrió, per més endavant cobrir la resta de nuclis. Una vegada implantada la nova recollida, gran part dels contenidors seran retirats, deixant només uns punts d'emergència. També vull informar que per poder dur a terme aquest projecte serà indispensable la implicació de totes les ciutadanes i tots els ciutadans, i per això des del Departament de Medi Ambient anirem convocant la gent a reunions informatives així com intentarem impulsar un grup de voluntaris formadors i informadors del projecte.
Esper haver pogut contestar el que em demanares, i tornar-me a disculpar per si hi ha hagut qualque malentès. Vull aprofitar també per desitjar-te molts d'anys i Bones Festes.

Res més a afegir, els fets i les paraules parlen soles. Hem pogut constatar que l'empresa de neteja no sempre fa el que està obligada a fer i que el polítics, malgrat la bona voluntat i de banda problemes informàtics, no sempre arriben on voldria el ciutadà.
D'aquesta manera es deixa el tema “contenidors” tancat. Solament resta agrair l'amabilitat dels dos mateus i alhora demanar la seva intervenció per posar remei en tot allò que no acaba de funcionar, encara que siguin petites coses.

1 comentari:

  1. Enhorabona per aquest bloc. Cal que la ciutadania comenci a exigir informació amb rigor, i si no la proporcionen les autoritats, emprarem tot el temps que sigui necessari per aconseguir-la nosaltres.

    ResponElimina